Blogmotor: Blog.hu bemutatása

A blog.hu szerkesztői sajnos nem álltak rendelkezésemre, de kedvesen küldtek négy linket, amiből kiválogattam a felmerülő kérdéseimre a válaszokat, amit megosztok veletek, hogy megismerhessétek őket is.  

Magyarország leglátogatottabb oldalát több ezren írják millióknak. A több mint 17 000 aktív blogger átlagosan napi 2000 bejegyzést ír közéleti-politikai, filmes, életmód-, gasztró, IT, divat, és rengeteg egyéb témában. A posztok mellett mintegy 12 000 hozzászólás születik naponta.

Az Index.hu címlapján lévő i2 doboz, valamint az i2 címlap nevet változtatott: Blog.hu Címlap!-ként elérhető. A felület funkciója marad az, ami eddig is volt: a blog.hu-n vezetett blogok aktuális, arra érdemes posztjainak kiemelt helyet biztosító tartalmi közeg.

blogcimlap.jpg

A Blog.hu Címlap! csak nevében változott meg, működésében nem, tehát a Blog.hu Címlap!-ot tartalommal ellátó független bloggerek és szerzők dolga változatlan: a megszokott módon és felületen írhatnak és küldhetik kiemelésre szánt posztjaikat. Az olvasók pedig gondosan válogatott blogposztokkal találkozhatnak.

Mi kell ahhoz, hogy a bloggerek posztjai kiemelésre kerüljenek? 

A blog.hu alapvetően két felületre dolgozik. 

  1. Index.hu lefelé görgetve található blogdoboz

Az Index.hu-n lévő blogdobozba főleg az aktuálisabb témákból válogatunk, és ez a címlap gyakrabban is frissül. Itt elsősorban az olvasottság alapján döntünk, kint tartunk-e egy posztot, vagy újat rakunk a helyére. Ha kiemeljük az írásodat a blogdobozba, az minimum 1, maximum 24 órát tölt majd ott. 

  1. Blog.hu címlapja. 

A blog.hu címlapon inkább a kikapcsolódásé a főszerep, így ide kerülnek az érdekes, hasznos, informatív posztok, a legváltozatosabb témákban. Az új írások a címlap tetején kezdenek, és ahogy frissítünk, úgy csúsznak egyre lejjebb, majd 48 óra leteltével kerülnek le a címlapról.

timeline.jpg

Hányan, kik dolgoznak és hogyan? 

Kora reggeltől késő estig több ember dolgozik azon, hogy a blog.hu születendő posztok közül a lehető legtöbb érdekes és jó posztot átnézzék, kiemeljék a két címlap valamelyikére. 

“Érdemes tudnotok, hogy a címlapokat különbözőképpen kezeljük és – a szponzorált, azaz szürkével jelölt tartalmak kivételével – nincsen köztük átfedés: vagy az egyik, vagy a másik címlapra emeljük ki a posztodat.” 

A válogatás

Első szempont a hirdetési státusz. (Félreértés ne essék, nem te hirdeszt, hanem a blogodon!)
Ha nem engedsz hirdetést a blogodba, kikerülsz abból az óriási kalapból, ahonnan a szerkesztők dolgoznak, így nem is látják a posztjaidat. Ezt be lehet állítani bármikor a blogod admin felületén a beállítások/hirdetések menüpontban, de a blogadminban a hirdetési beállítások megengedik. 

Nagyon fontos az is, hogy a poszt szövegében nem helyezhetsz el reklámot, illetve a felugró ablak sem megengedett. Ha a hirdetésed nem felel meg maradéktalanul a hatályos jogszabályokban előírtaknak (pl. alkoholt, dohányárut, fegyvereket hirdetsz), akkor a blogodat nem emelhetjük ki.

De mint tudjuk van további lehetőség is kiemelést vásárolni akár egyetlen posztra is. 

A következő fontos szempontok, hogy a poszt saját, friss és aktuális legyen.

Kezdettől fogva nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy olyan írásokat emeljenek ki a címlapokra, amik a magyar neten máshol még nem voltak olvashatóak. 

Ez vonatkozik a máshonnan átmásolt, forrásmegjelöléssel, vagy anélkül közölt posztokra és vonatkozik a te korábbi írásaidra is, akár a blog.hu-n, akár azon kívül jelent meg korábban. Ha van esetleg külső oldalad és szeretnéd a friss írásodat oda is kirakni, annyit kérnek, hogy először a blog.hu-n élesítsd, és várj 48 órát, mielőtt a másik oldaladra is kirakod. A 24 óránál régebbi posztokat már nem szeretik kiemelni, de ha az írásod témájánál fogva nem évül el, akkor újra címlapra tehetik, az ilyen posztokat örökzöld címkével szoktuk ellátni.

És még pár nagyon fontos dolog:

  • Ha az írásod mást sért, olyan kép vagy videó van benne, ami túl van a jó ízlés határán, esetleg törvénybe ütközik, akkor biztosan nem fogják kiemelni. 
  • Ha az írásod tele van külső oldalra vezető linkkel, nem fogják kiemelni. Ez alól természetesen kivételt képeznek a közösségi oldalak, illetve az olyan esetek, amikor az érvelésedet máshol megjelent cikkekkel szeretnéd alátámasztani. 
  • De ha direktben, többször is kivezeted az olvasót egy termékre/szolgáltatásra, esetleg félbevágod a posztodat és egy másik oldalon folytatódik, akkor szintén nem tudják címlapra tenni.

Ajánld magad!

Ez sokaknak még lehet gondot jelent, pedig a blog.hu admin felületén könnyen elérhető. 

Az ajánlórendszerüket átdolgozták, frissítették, hogy mindenki számára egyszerűbb és könnyebb legyen a saját posztodat a címlapra ajánlani. A blogadminban a jobb hasábban ha lenyitod az ajánló kiemeléshez menüpontot, és kitöltöd a cím, ajánló mezőket, esetleg borítóképet is adsz a posztodhoz, akkor ők látják a rendszerünkben, hogy címlapra ajánlod a posztodat.

Fontos tudni, hogy a cím, ajánló mezőhöz karakterlimit van rendelve: előbbi esetben maximum 60, utóbbiban 120 karakter áll rendelkezésedre. Ami szerintem nagyon kevés, de néha hasznos is, ha az ember mer bátor címet, rövid tartalmat írni. 

Mi történik, ha kikerül a posztod? 

Ha kiemelésre kerül egy posztod vagy címlapra erről e-mail értesítést kapnak a bloggerek. Ez személy szerint csak akkor működik, ha a blog.hu címlapra teszik. Az index főoldalán kikerült cikkeimről személy szerint csak a barátaim, olvasóim és a bejegyzés mellett szereplő számokból értesültem, illetve a hozzászólásokból. 

Végezetül pedig a blog bejegyzések általában nagyobb elérést hoznak, ha jól választasz hozzá képet, mert a blog.hu csapata egy igen tartalmas listát állítottak össze, amit ezen a linken érhetsz el: ITT 

Arra sajnos nem kaptam választ, hogy ők hogyan gondolkodnak a bloggerek munkásságáról, de további sok sikert kívánok munkájukhoz. 

Hajrá BloggerKépző!