Sokan amikor elkezdenek blogolni, nem tudják mi a különbség a hashtag és az oldal kategóriák között. Ebben a bejegyzésben erről lesz szó.
A hashtag / címkék
A „hashtag” a metaadat egyik formája, amely egy szóból vagy kifejezésből áll, amely elé hash jelet vagyis # – kettős keresztet tesznek. A hashtageket gyakran használják a közösségi oldalakon, hogy azonosítsák, kategorizálják az érdeklődési köröket, „topikokat”, illetve megkönnyítsék a kulcsszavak szerinti kutatást.
A hashtag a közösségi médiában a 2010-es évek közepén vált nagyon népszerűvé. A technológia lényege: a valamilyen kifejezés, márka, brand vagy szó kettős kereszt (#), hozzáadásával egy adott üzenet bármely szava tárgyszóvá tehető.
Ami jelen esetünkben fontos, hogy a tárgyszóra kattintva válogatás jelenik meg az adott tárgyszót tartalmazó üzenetekből, ami már a keresőkben is képesek megjelenést hozni.
Adott egy blog, amiben fontos kifejezések vannak, mint pl:
#Blog #Blogger #Brand #Énmárka #Magyarország – akkor ezek a szavakat, tag-eket a kereső is látni fogja, ezért ha te beírod a keresőbe, hogy #brand lehet nem az első oldalon de ki fogja adni az adott bejegyzést, amivel elérést is tudsz generálni.
A blog motoroknak (cafeblog, blog.hu…stb.) van egy nagyon jó tulajdonsága, miszerint be tudod állítani a címkék megjelenését. Én nagyon nem szeretem, amikor csak görgetem, görgetem az oldalt, mert olyan sok a hashtag, hogy gyakorlatilag elárasztja vele az oldalsávot és ezért nem is mennek tovább az olvasók.
De azt meg tudod tenni, hogy egy címkének megadod, hogy csak akkor jelenjen meg, ha mondjuk tízszer használtad már a bejegyzésekben. Vagyis nem minden hashtag fog megjelenni, hanem csak azok, amivel ténylegesen dolgozol.
Ez azért is hasznos, mert nagyon hamar rá fogsz jönni, hogy milyen címkéket használsz gyakran, és ha kell ez alapján tudsz később specializálódni. Plusz, nem fog szétesni az oldalad a rengeteg hashtag-től.
Kategória
Egy cikket tetszés szerinti számú kategóriába lehet sorolni, ha szeretnénk; a kategóriák maguk is kategóriákba sorolhatók. A kategóriáknak ugyanúgy lehet szövege, mint bármilyen szócikknek, de a szöveg alatt automatikusan megjelenik azon cikkek, bejegyzések vagy posztok, és alkategóriák betűrendes listája, amik a kategóriába tartoznak.
Kicsit érthetőbben: egy blog bejegyzést lehet több kategóriába sorolni, ami gyakorlatilag összesítheti azokat a témákat amiről a blogger ír a blogján.
Például: BloggerKépző oldalon is vannak Kategóriái – oldalt megtalálhatjátok – ezek a Tippek, Inspiráció, Blog.
Ez a bejegyzés bekerül a Tippek, Blog kategóriába. Vagyis ha valaki rákattint csak a tippekre is fogja látni, mint ahogyan a Blog kategória esetén is. Az inspiráció alá nem fogom betenni, mert az nem ez a kategória!
Fontos tudni tehát, hogy milyen kategóriákat használunk ahhoz, hogy tisztában legyünk miről is szól a blogunk, és a mondanivalónk.